På PF hemsida går att läsa följande | Sverigedemokraterna i Perstorp

På PF hemsida går att läsa följande

Centern + Sverigedemokraterna 2018?
Vid onsdagens fullmäktige så bringade ärendet gällande bredbandsstrategi i kommunen het debatt mellan Sverigedemokraterna/Centerpartiet och Socialdemokraterna.
Detta gällde två ord, bör eller skall….
Centerpartiets Bengt Marntell och Sverigedemokraternas Jimmy Nilsson yrkade på att det skulle stå skall istället för bör i kommunens bredbandsstrategi, denna debatt var enbart ett slöseri med skattemedel då den kostade kommuninvånarna många kronor i politikerarvoden den kvällen. Och allt för en sak som redan var beslutad och klar bara timmen före Kommunfullmäktige då kommunstyrelsen beslutade att teckna samverkansavtal med Telia gällande fiberutbyggnad på landsbygden. Ett möte som både Bengt Marntell och Sveriedemokraterna var representerade på.
Frågan är nu om detta var en försmak på ett samarbete efter valet 2018?
Vi tror på Perstorp, Gör du

Svar till Perstorps Forntid, förlåt Perstorps framtid.
Nej vi kommer inte att ha något samarbete med Centern eller med PF för den delen efter valet, då ni har samma agenda som övriga partier i Perstorp.
”Hur ska vi hålla SD borta från all inflytande i politiken”

Ni tycks redan ha glömt före mandatperioden där ni hjälpte Centern till makten, där ni skänkte bort en Ordförandepost i såväl Kommunstyrelsen som i Kommunfullmäktige, plus lite annat smått och gott , sen satt ni där och myste i knät på Centern fram till hösten 2013 då det inte passade längre. Går tydligen inte att lita på er som Parti.

Det finns bara två partier i Perstorp (och Sverige) Sverigedemokraterna och övriga partier  i olika falanger. Tänk på det ni som ska rösta i valet 2018.
En ”förstudie om fortsatt bredbandsutbyggnad i centrala och östra Skåne och  ett samverkansavtal” är inte samma sak, ni blanda ihop päron med äpplen för att plocka billiga poäng. Sen hör det till saken att avtalet INTE va påskrivet vid kommunfullmäktiges sammanträde.
Vi tror på demokrati, Gör ni?
/Lars.